T O P

Discord at 240p

Discord at 240p

CanIHaveSomePrivacy

I know it's not really usable, but it looks cool.


Dalysean5

A E S T H E T I C


kicklewdstakespad

Is always about A E S T H E T I C because it gives you P E R F O R M A N C E


Forest-Ranger-Rick

P E R F E C T I O N


i-am-literal-trash

how many discord notifications have you gotten


G-fool

There is something kind of retro-futuristic about it, isn't there.


ScholarOfWaifuButts

CRTs are great, I’m truly upset I can’t buy a full HD one in 2020. Digital Foundry did a video on how the full HD sony trinitron monitor looks amazing and you don’t need anti-aliasing because the screen is naturally softer.


amcdermott20

That’s why 16 bit games used to look so much better than they do on modern panels.


PhilOfshite

reminds me of the machines used in Blade Runners tests.


[deleted]

Why is it so unusable? I can see da words just fine


Boopnoobdope

Because you can’t see the message board. Only the DMs, servers and call options. How the hell do you use an instant messenger without the message part? That’s why it’s unusable


[deleted]

Y'know, just adjust the aspect ratio a little and boom, perfect tv discord stuff


Boopnoobdope

I mean, sure. I’m just saying the way it looks in this image it’s pretty useless


[deleted]

Yeah, I don't really use discord anyways so I can't be one to judge


Boopnoobdope

Fair


JoeNodden

🤔 Aspect ratio? Bud if you don't know what scaling is then how'd you find your way in this subreddit in the first place.


[deleted]

It's a joke dude


JoeNodden

So what's funny about it.


[deleted]

It's not funny, and I'm aware of that, but to be honest who tf cares, this is merica and I can say what I want


JoeNodden

So how is it a joke.


[deleted]

It's not a joke


Naive-Explorer

it really does look cool


TristanLennon

At least it’s not on light mode


aoalvo

Video game emulators would look dope


PhilOfshite

looks like blade runner original.


Mun0425

Perfectly usable


look_a_sqwurl

“Just over lock the panel lol”


[deleted]

My friend got hacked. What an idiot lol. Just overclock your ip adress.


BennieOkill360

Context? Edit: for all people going further in this thread rabbit hole: don't. You will get bamboozled


iwerson2

His friend got hacked because he didn’t overclock his ip, what do you mean context?


[deleted]

How do I overclock my ip?


XaedroX009

You put a clock over your router and that overclocks your ip


[deleted]

Thanks


[deleted]

[https://www.youtube.com/watch?v=ufOgTllmr1E](https://www.youtube.com/watch?v=ufOgTllmr1E)


[deleted]

Nah I’m just screwing around.


iwerson2

This isn’t the place for that, but since I have some extra time on my hands I’ll give you the quick rundown: First, call your isp, get to the customer service line. Now this part is very important - greet the customer service person well and establish a good relationship with them, because the next part is going to prove itself to be very difficult. When he/she asks how they can help, say “I would like to be transferred to the overclock department please.” Now this next part is solely on you. They will hustle you for as long as they can, as isp companies often do, but you have to be adamant, yet polite in your approach. Do NOT piss off the customer service rep. Once you get past this part and are redirected into the overclock department, just say “Gaben”. Voila, your isp will be overclocked.


[deleted]

:D it worked!


[deleted]

[удалено]


[deleted]

Damn you're right. That will definitely make it faster.


harald921

With CRT's you could literally "overclock" the resolution, fwiw. Speaking of which, you can also overclock modern panels - though not the resolution since the pixels are now physical.


hottRelays

Just a friendly suggestion, but you may want to change your scale!


Gfiti

And his ID xD


TheAugustine

if this gets blown up his discord account is getting spammed


EdviinV

imma add him


XANDERtheGR856

Most people say you don’t need a super good second monitor cause all you’ll have is discord and task manager but no one said to go that low.


Cobnor2451

You mean youtube right? He means youtube, right?


XANDERtheGR856

Depends, if I’m talking to lots of people in discord then no but if I’m just playing a game on my own then yes it’ll be some form of video stream


kb3uoe

A cheap shitry 1366x768 monitor does me fine at home, and I have a 1280x1024 secondary at work.


danfse

A second monitor is a second monitor


SpectacularWizard

When the webcam is worth more than the TV.


ei-krem

hold ctrl and then press minus


TheOneCode

I forgot about the zoom shortcut


fookidookidoo

I know, I need to learn these shortcuts. Hah


RedNeptonic

Ayyy that's me!!!!


shigeo-kageyama

I see that persona 5 wallpaper on the left (:


sheetskees

That a Persona 5 wallpaper on the other screen?


UncharacteristicCowl

That is by good sir. OP is a fake PC gamer! I love Persona though, amazing series


sheetskees

tbf you can run the ps3 version off emulator on PC


FXSZero

At sweet 60fps and 4k (up to 10k) master race.


cobraxstar

Meanwhile im waiting for the Vita emulator to be functional so i can play P4 Golden at 60 fps 4k


SwedishWaffleYT

https://twitter.com/redneptonic/status/1255013285356662785?s=19 Original post on Twitter for anyone interested


RedNeptonic

thank you for posting my tweet lol


SwedishWaffleYT

Yeah ofc, I saw this on reddit, remembered I saw it maybe an hour before on Twitter so I went back so I could drop the link to the original


[deleted]

Mom can we use discord No we have discord at home


wallefan01

Gotta Love Electron


Ikxi

OHHH 240p I read 240fps wtf


thatvhstapeguy

I had no idea Gateway made CRTs this long... this is probably from 2006, 2007, around the time of the Acer acquisition.


RedNeptonic

really late reply but yeah it's 2007 model, good eye


Hezixx

Gotta love the resolution


ACowsepFollower

RIP your friend request inbox


Zaviper123

Cant hide that dynamic p5 wallpaper from me


goalie2002

I have that same webcam! Such an old beast.


WhiteKnight3098

How did you get the output onto the CRT?


butrejp

it'll be a converter box or a graphics card with svideo out ​ e: thought that was a tv, not a monitor. it'll be vga, probably via adapters but they might have a motherboard that has vga for the IGP. that or it's just an old computer


PhilOfshite

I've got an HDMI to RGB output , unfortunately needs an extra power adapter but only cost £5


WhiteKnight3098

Sounds good. I'm tempted to try a similar setup to see how low I can get modern input latency.


Premisterio

Damn, thats some quality... quality!


joshstrodomus

Had to do it


Dalysean5

Original tweet: Spencer L. (@redneptonic) Tweeted: 240p Discord https://t.co/18w8VUKeSt https://twitter.com/redneptonic/status/1255013285356662785?s=20


Neptonic87

Yo, get your own online persona. I've been using Neptonic since the 90's.


RedNeptonic

damn it's mine now


Neptunion

Lol


Docteh

What are you using to get video into the TV?


RedNeptonic

it's a DVI-D port on my RTX 2060 Super into a VGA adapter


cleverk

that small TV has a vga in?


RedNeptonic

It's a 17" computer monitor, all it has is VGA


FenrirWolfie

AFAIK the 2060S doesn't come with DVI port


RedNeptonic

This one does, DVI-D https://www.evga.com/products/Specs/GPU.aspx?pn=fa193aa9-94df-44f1-8042-e1e55d6b672b


shigeo-kageyama

HDMI


spyroglory

Y tho


ugzz

Hrm.. seems fishy. I use s 1980s Sony PVM as a second monitor and it runs 480 perfectly. While not great, i can make Windows mostly useable.


RedNeptonic

i just set my monitor to 240p for the picture (yes it's my picture), i usually have it at 1080p and everything looks great


ugzz

Interesting. How does one "set their monitor" to 240p? Or do you mean just change the settings in the OS? If so, which OS? Because in Ubuntu and Mint, there's no 240p option, but you can use xrandr in theory, but I tried and was getting weird artifacts on both a monitor and a PVM. In windows, you have to use a hack, which I did find, was also giving me issues.


RedNeptonic

I'm on Windows and can set custom resolutions through the Nvidia Control Panel. this guide explains the process https://linustechtips.com/main/topic/1050162-navs-complete-crt-guide/


ugzz

Ah cool. Well thanks for sharing, and I'm glad it worked for you, but i followed a guide with similar steps and no go here. Something about the way my monitor and PVM handle 240p isn't syncing up. I even bought a VGA sync combiner to try that and it still didn't work. There's a tool that forces the driver into a 15khz mode, that got me the closest, but the screen was still kinda messed up so i just bailed out. It looks super crisp at 480, and stuff scales just fine.


RedNeptonic

Yeah 240p is basically useless, but I was having trouble with 480i for NES emulation so I just kicked it down to what it actually wanted


NegaJared

ouch. this hurts me. deep.


[deleted]

Ctrl- minus


Strtch2021

it's like your non portable Pip-boy


XDG-Diggz74

Nice


[deleted]

My second monitor is my old 23 inch tv from 2012


mesa176750

I'm surprised the "gift nitro" button doesn't take up every pixel.


TheBoogalooBoys

oof


MisterBoss5000

Nice wallpaper


ribtony

But why tho


Jim_Jimbleton

Oof


wallefan01

Can you convince whatever you have driving that panel to output 480i instead of 240p? Nearly all CRTs accept 480i.


PassgettiGod

Why does it look kind of ok?


Ribonz

/r/TIHI


ArcticFoxy1

I dig it


[deleted]

Spam his friend requests now


DolanD1234

There’s gotta be a program that puts windows into higher resolution when it’s shrunken right? Like that’s such a good idea


ArtDor

r/crtgaming


PhantomFlame308

looks better than streaming on discord


sardonically_argued

this is just discord on boomer mode.


ObviouslyAme

but why? why would you do that?


LunaDiego

Is that a CRT?


croy_00

I feel this. My PC hardware has decided to all start eating shit right as this COVID stuff hit. I'm using my backup GPU right now, and my "2nd monitor" is now a thick 720p Samsung TV. RIP 1080ti and 1440p NIXEUS monitor. My now Flickering Predator X34 says he will see you soon :(


IM_Not_A_Robot_10110

Looks good. Are there any downsides to this because I like using 180p


JD-Puffy

Persona 5 city background Persona 5 city background


stranges13

I have that camera do you think it’s alright


buy_ge

Classic gateway.anyone remember games for gateway?


Mado333

Life uh finds a way


HemlocSoc

Everyone knows the human eye can’t see more than 144p


WGSxFR3aK5

Aspect ratio: yes


[deleted]

They need to add more reasonable scaling...


Androkless

Minimal setup.


kpophater36

why


Primescape16

people always set to do things that dont make sense, but never paused to ask themselves why doing it in the first place


Sodapaup

Persona 5 Tokyo


Riz1216

Recycle bin is called da trash Nicee


thanksgivingChicken

I read 240hz and was like wtf


legithousefly

Hits different


Fire_Gaming_UAV

cursed image


ZzLy__

Way to leak your discord on Reddit.


xgeryx

I like your P5 desktop background tho


MaximusTheDestroyer

Resolution: 240p Input Lag: Minimum


Gamebird8

Press Ctrl + (-) and that should solve things


rubengalloway

ctrl -


ChuckGreeneTiR

Nice Persona 5 Wallpaper, by the way.


Demi-Fiend12343

Cursed image


Malaysian6

Would good for zoom meetings when Im in one and wanna watch streams


DisastrousHospital3

You dont have PCMR discord in your top 3 :(


TVR26

You can run a live wallpaper on it with wallpaper engine just for the aesthetic. It won’t take a lot of gpu since its only 240p


Heheh64

Dual monitor setup? Dude you're flexing too much


Mirkmiggler121

GUYS CHECK OUT MY BEW MONITER


IntellectualBurger

*G A T E W A Y*


Blaquert

I used Discord on 1024x768 for 1 year , month ago this crt died and got cheaply 1280x1024 LCD that is even better and now everything is better.


[deleted]

Have you tried Ctrl- to reduce the zoom? Also I'm sure that the monitor is capable of supporting a very high resolution


DressySquid

This is brilliant


Ikbenmathijs

You can change the zoom settings in the settings


Elliove

Why not 480i tho?


a60v

Wouldn't this be 525i?


Weetile

Hit Ctrl- ?


Xx_BrunostLars_42069

Tvs like that usually are 480p


koukimonster91

crt TVs are usually 240p or 480i. but thats a computer monitor so it is probably xga @1024x768


Xx_BrunostLars_42069

Yea forgot the i


Koligt

480ip? /s


Sirkingjamz

ewwww just cuz you can, doesn't me you should lol kool never the less!


TacticalIdiot17

That aspect ratio is so trash, lmao


Rllytheplugg

I turned my head away in disgust because...I actually think this is awesome